De multe ori ni se întâmplă să asociem anumite lucruri cu un anumit spațiu, de exemplu asociem pizza, pastele sau gondolele cu Italia, Volkswagen cu Germania, parfumurile cu Franța, ciocolata cu Elveția, ploaia și umbrelele cu Anglia, vodka cu Rusia, cafeaua cu Brazilia, pinguinii cu Antarctica, libertatea cu America etc.
Cu alte cuvinte este modul în care noi percepem spațiul geografic și îi asociem simboluri. Percepția este o reflectare subiectivă asupra faptelor, obiectelor, fenomenelor din realitatea obiectivă care acționează direct asupra organelor de simț, influențată de sentimente, cunoștințe, ideologii, aspirații etc., ce este transpusă într-o imagine în conștiința individului.
În prezent, este geografia mentală cea care se ocupă de relația dintre spațiul geografic și percepția individului despre acesta, cu alte cuvinte geografia mentală este lumea din mintea fiecăruia dintre noi.
Curiozitatea m-a împins mai departe, și la o simplă căutare cu ajutorul prietenului ”Google” au reieșit niște rezultate interesante despre cum este percepută și reprezentată harta lumii ;)
Fie că este vorba de o percepție proprie asupra lumii:
Sau de o percepţie generală:
Sau o percepţie a copiilor asupra lumii:
Harta lumii primeşte noi simboluri şi noi forme, direct proporţionale cu sentimentele, informaţiile, aspiraţiile individului sau comunităţii care realizează procesul perceptiv.
De asemenea, în funcţie de pasiunile sau viciile fiecărui individ, harta lumii capătă noi forme şi simboluri, de exemplu în urma pasiunii pentru bani, băutură, mâncare, geografie etc. Astfel, dacă avem un interes deosebit
-> pentru bere, în mod special (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
-> sau poate pentru fumat (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
-> pentru ceai (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
-> pentru mâncare (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
-> şi, în special, pentru ciocolată, cui nu îi place ? :) (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
-> pentru pantofi (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
Cu alte cuvinte, harta lumii în percepţia unei femei va arăta cu totul altfel decât cea realizată de către un barbat. Spre exemplu, în timp ce harta realizată de un bărbat va cuprinde elemente ca: echipele de fotbal, ţara de origine a unui fotbalist, steagurile lumii, mărcile de bere sau de băutură în general etc., harta unei femei va cuprinde în mod sigur cel mai apropriat mall, branduri de haine, parfumuri şi accesorii, ţara de provenienţă a UGG-urilor, mărci de cosmetice etc. :)
-> pentru geografie (Sursa imaginii) , harta lumii ar arăta astfel:
-> pentru desene animate (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
-> pentru pisici (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
-> sau pentru animale în general (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
-> pentru timbre (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
-> sau pentru simple cuvinte (Sursa imaginii), harta lumii ar arăta astfel:
Ţi-am stârnit curiozitatea?
Spre exemplu, harta lumii percepută de tine cum ar arăta?
Spre exemplu, harta lumii percepută de tine cum ar arăta?
Cum ar arăta harta Europei sau chiar a României?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu